Muokattu ja viety tietokantaan 2.8.2011/TH
Patentti- ja rekisterihallitus katsoi päätöksellään 26.6.2007, että kansainvälinen tavaramerkkirekisteröinti nro 889750 ACUITY BOOSTER luokassa 9 (opthalmic lenses; spectacle lenses) ei koskenut Suomea. Merkki oli vailla erottamiskykyä. Se muodostui vain englannin kielen sanoista ACUITY (terävyys, tarkkuus) ja BOOSTER (vahvistaja), joten se ilmaisi haettujen tavaroiden lajia, laatua ja käyttötarkoitusta.
PRH:n valituslautakunta kumosi PRH:N päätöksen ja palautti asian uudelleen käsiteltäväksi. Sana ACUITY tarkoittaa mm. terävyys, tarkkuus (aisteista), kuvan terävyys, terävä-älyisyys ja BOOSTER mm. kasvattaja, kohottaja, vahvistaja, kannattaja, puolestapuhuja, avaruusaluksen kantoraketti. Koska sanoilla on useita merkityksiä, merkillä ei ollut selkeää ja yksiselitteistä merkityssisältöä. Tavaroiden ja merkin välinen yhteys ei ollut selvä ja välitön, eikä sanayhdistelmä kuvaillut yksinomaan hakemuksen käsittämien tavaroiden lajia, laatua ja käyttötarkoitusta. Tavaramerkki oli erottamiskykyinen, eikä ollut estettä katsoa rekisteröinnin koskevan Suomea.