IPR ja markkinointi
Markkinoinnin avulla yritys saa näkyvyyttä ja tunnettuutta tuotteilleen ja palveluilleen. Onnistunut markkinointikampanja voi tuoda yrityksen kotisivuille tuhansia kävijöitä, Facebook-tykkäyksiä ja ennen kaikkea rahaa. Mutta miten markkinoidaan oikein? Miten markkinointilainsäädäntö vaikuttaa kampanjoiden suunnitteluun? Miten aineettomat oikeudet liittyvät markkinointiin? Mitä aineettomista oikeuksista pitää tietää, jotta tuotteista tai palveluista saadaan luotua brändi, jota markkinoimalla yritys saa parhaan mahdollisen tuoton?
Tästä kaikesta puhutaan IPR University Centerin seminaarissa. Luennoimassa ja keskustelemassa ovat aineettomien oikeuksien ja markkinointilainsäädännön huippuosaajat!
Päivän puheenjohtajana toimii IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
8.30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
9.00 Puheenjohtajan johdanto päivään
IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
9.15 Markkinoinnin trendit
toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, Mainostajien liitto
10.30 Tauko
10.45 Markkinoinnin sudenkuopat – Älä tee näin
Pääsihteeri, Liiketapalautakunnan ja mainonnan eettisen neuvoston sihteeri Paula Paloranta, Keskuskauppakamari
11.30 Lounas
12.30 Brändit ja tavaramerkit yhteistyössä – IPR strategia yrityksen kilpailuetuna
IPR Business Manger Taru Kallio-Nyholm Berggren
13.30 Digitaalinen markkinointi ja juridiset haasteet
Asianajaja, partner Markus Myhrberg, Lexia
14.30 kahvitauko
14.45 Markkinointilainsäädäntö
Asianajaja Sarita Schröder, Krogerus
15.45 Yhteenveto ja yhteistä keskustelua
Tilaisuus päättyy kello 16.00
Järjestävä organisaatio
IPR University Center yhteistyössä Berggren.