Tavaramerkkien ja brändäyksen yhdistäminen

Osa Trademark meets Brand - koulutussarjaa. Moduuli 1, osa 1.

Ajankohta

8.9.2015 09.00 – 9.9.2015 16.00

Paikka

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki, Kamppi

Hinta

885,00 € + alv 24% (jäsenhinta 705,00 € + alv 24 %) Huom. Elokuun tarjouksena osallistumishinnasta – 25 %!!!

MODUULI 1

Osa 1

TAVARAMERKKIEN JA BRÄNDÄYKSEN YHDISTÄMINEN
8. – 9.9.2015

Moduulin ensimmäisessä osassa keskitytään tavaramerkkien ja brändäyksen perusteisiin. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle, kun uutta brändiä aletaan luomaan yrityksessä? Seminaarissa kerrotaan, miten ja miksi tavaramerkit pitää yrityksessä yhdistää ja miten niiden yhdistämisen avulla saavutetaan paras mahdollinen tuotto. Samalla tutustutaan myös brändin suojaamiseen ja opitaan muodostamaan kannattava tavaramerkkisalkku ja brändiportfolio.

8.9.2015 TAVARAMERKIN PERUSTEET

klo 9.00 – 16.00

Ensimmäisenä päivänä tutustutaan tavaramerkkiin ja opitaan, kuinka yritykselle rakennetaan vahva, puolustuskykyinen sekä kustannustehokas tavaramerkkiportfoliostrategia.

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen

09.00 – 9.15 Kurssin avaus 
Tavaramerkkiasiantuntija Taru Kallio-Nyholm, IPR University Center

9.15 – 10.45 Tavaramerkin perusteet osa 1 

  • Alkuvaiheen tavaramerkkistrategia
  • Mikä on tavaramerkki ja miten se luodaan?
  • Hyvän tavaramerkin valitseminen, nimisuunnittelu
  • Mitä tarkoitetaan erottamiskykyisyydellä ja sekaannusvaaralla?
  • Miten tavaramerkkiä hyödynnetään kaupallisesti?

Legal Counsel Antti Innanen, Dottir Oy

10.45 – 11.00 Kahvitauko

11.00 – 12.00 Tavaramerkin perusteet osa 2

  • Missä tavaramerkkiä haetaan?
  • Toiminimi ja tavaramerkki
  • Merkkityypit

Legal Counsel Antti Innanen, Dottir Oy

12.00 – 13.00 Lounas

13.00 – 14:00 Tavaramerkin suojausstrategian ensiaskeleet osa 1

  • Miten ja kuinka tavaramerkkiä kannattaa hakea?

Case esimerkki muuttuvasta strategiasta, miten tuote taikka palvelu voi muuttua ajan kuluessa ja kuinka se vaikuttaa tavaramerkkistrategiaan
Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier

14.00 – 14.15 Kahvitauko

14.15 – 15.00 Tavaramerkin suojausstrategian ensiaskeleet osa 2

  • Tavaramerkkien luokitus
  • Miten tehdä hyvä tavaramerkkihakemus
  • Tavaramerkin alueellisuus

Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier

15.00 – 15.45 Case example NOKIA – how to manage in-house trademark portfolio
 
Trademark & Design Counsel Jeremie Vaquer, Nokia Corporation

15.45 – 16.00 Yhteenveto
Tavaramerkkiasiantuntija Taru Kallio-Nyholm, IPR University Center

9.9.2015 BRÄNDIN PERUSTEET

Klo 9.00 – 13.00

Moduulin toisena päivän selvitetään mikä on brändi. Tämän jälkeen sukelletaan brändäyksen ja brändiportfolion luomisen perusteisiin sekä selvitetään muun muassa, mikä on brändin ja brändäyksen merkitys yritystoiminnassa. Miksi jokaisen yrityksen tulisi luoda omista tuotteistaan ja palveluistaan brändi ja kuinka se tehdään?  Seminaarissa opastetaan, kuinka rakennetaan brändiportfolio ja mitä mahtavat tarkoittaa brändihierarkian perusteet.

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen

9.00 – 10.45 Brändäyksen perusteet

  • Mikä on brändi?
  • Kuinka luodaan brändi?
  • Brändäyksen merkitys yritystoiminnassa

Toimitusjohtaja Jari Taipale, BrandWorxx

10.45 – 11.00 Kahvitauko

11.00 – 12.30 Brändiportfolion ja brändihierarkian luomisen perusteet – Case TeliaSonera
Head of Brand and Consumer Marketing Erna Rusi, TeliaSonera

12.30    Lounas

Lue lisää koko Trademark meets Brand – Strategiasta rahaksi koulutuksesta osoitteessa:

http://www.iprinfo.com/koulutus/koulutusohjelmat/TMmeetsBrand/fi_FI/Trademark_meets_brand/

Lisätietoja

Koulutuksen osaan 1 tulee ilmoittautua viimeistään tiistaina 1.9.2015. Automaattinen ilmoittautumisvahvistus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun ilmoittautuminen on vastaanotettu.

Lomakkeella voi ilmoittaa yhden osallistujan kerrallaan. Myöhemmin kuin viikko ennen koulutusta tulleista peruutuksista veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osanottaja ilmoittamatta jättää varaamansa paikan käyttämättä, veloitamme koko seminaarin hinnan.

Share: