Tavaramerkit ja brändit kilpailutekijänä

Osa Trademark meets Brand - koulutussarjaa. Moduuli 3, osa 1

Ajankohta

14.1.2016 09.00 – 15.1.2016 16.00

Paikka

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki, Kamppi

Hinta

885,00 € + alv 24% (jäsenhinta 705,00 € + alv 24 %)

MODUULI 3

14. – 15.1.2016 ARVON MÄÄRITYS, LISENSOINTI JA DUE DILIGENCE

Seminaarissa määritetään arvo yrityksen tavaramerkeille ja brändille käyttämällä esimerkiksi ISO-standardia ja muita arvomittaristoja.

  • Miten toimitaan yrityskauppoja tehtäessä? 
  • Miten määritetään tavaramerkkien ja brändien Due Diligence, eli miten saadaan tavaramerkeihin ja brändeihin liittyvät riskit ja vastuut arvioitua?
  • Miten voidaan lisensoida brändi?
  • Kilpailuoikeudellinen merkitys?

Seminaarissa pohditaan, miten konkreettisesti brändin ja tavaramerkkien arvo näkyy.

 TAVARAMERKKIEN TULEVAISUUS JA LAAJALTI TUNNETUT TAVARAMERKIT
klo 9.00 – 13.00
Kaksipäiväisen seminaarin aikana pohditaan, kuinka yritys voi käyttää ja hyödyntää oikeuksiaan tavaramerkkeihinsä ja brändeihinsä. Miten tavaramerkkejä voi lisenoida ja mitä tarkoitetaan tavaramerkkien luovutuksella? Seminaarin aikana käsitellään myös laajalti tunnettuja tavaramerkkejä (well-known trademarks) ja sitä, kuinka niistä tuli sellaisia.

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen & aamiainen

9.00 – 10.30 The Future of Trade Marks in the EU – The Trade Mark Reform Package
Professor Annette Kur, Max Planck Institute, Germany

10.30 – 10.45 Tauko

10.45 – 12.00 EU-tavaramerkkijärjestelmän hyödyntäminen suomalaisissa, ruotsalaisissa,
virolaisissa ja saksalaisissa yrityksissä?

Partner Erkki Holmila, Ipriq Oy

12.00-13.00 Laajalti tunnetut tavaramerkit – mitä, miksi ja miten?   
– kansainvälinen ja kotimainen katsaus
Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier

13.00 Lounas
************

15.1.2016 TAVARAMERKKIEN LISENSOINTI, ARVONMÄÄRITYS JA DUE DILIGENCE YRITYSKAUPASSA
klo 9.00 – 16.00

Koulutuksen viimeissä päivässä pureudutaan brändin ja tavaramerkin arvon määritykseen eri tilanteissa. Mitä tarkoittaa Due Diligence -analyysi ja kuinka se tehdään? Miten pystytään saamaan kattava kuva brändien ja tavaramerkkien arvosta ja kartoittamaan niihin liittyvät riskit ja vastuut yritystoiminnassa?  Mitä Due Diligence -projekti yrityksessä vaatii, miten se tulee toteuttaa ja mitkä ovat mahdolliset riskit? Yritysesimerkin avulla valaistaan, mitä on opittu due diligence -projektista yrityskaupan yhteydessä.

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen & aamiainen

9.00 – 10.00 Lisensointi kansainvälistymisen työkaluna
Managing Director Heikki Laaninen, 5th Wave Brands

10.00 – 10.15    Tauko

10.15 – 12.00 Moomin Brand licensing case
Global Licensing Director Gustav Melin, Bulls Licensing

12.00 – 13.00 Lounas

13.00 – 14.00 Tavaramerkki yrityskaupassa

  • Miten toimitaan yrityskauppoja tehtäessä?
  • Miten määritetään tavaramerkkien ja brändien Due Diligence, eli miten saadaan tavaramerkeihin brändeihin liittyvät riskit ja vastuut arvioitua?
  • Due diligence-projekti

Senior associate Marianne Hollands, Asianajotoimisto Borenius

14.00 – 14.15 Tauko

14.15 – 15.15 IPR-riskit ja brändin arvo
Asianajaja Markku Tuominen, Roschier Asianajotoimisto

15.15 – 16.15 Brändin arvonmääritys; brändimittaristo, ISO-standardi
CEO Jari Taipale, BrandWorxx

Klo 16:30 SEMINAARIN PÄÄTÖSILLALLINEN & NETWORKING USEAMPAAN MODUULIIN OSALLISTUNEILLE

*************************

Lue lisää koko Trademark meets Brand – Strategiasta rahaksi koulutuksesta osoitteessa:

http://www.iprinfo.com/koulutus/koulutusohjelmat/TMmeetsBrand/fi_FI/Trademark_meets_brand/

Järjestävä organisaatio

IPR University Center

Lisätietoja

Koulutuksen tulee ilmoittautua viimeistään tiistaina 7.1.2016.Automaattinen ilmoittautumisvahvistus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun ilmoittautuminen on vastaanotettu.

Lomakkeella voi ilmoittaa yhden osallistujan kerrallaan. Myöhemmin kuin viikko ennen koulutusta tulleista peruutuksista veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osanottaja ilmoittamatta jättää varaamansa paikan käyttämättä, veloitamme koko seminaarin hinnan.

Share: