Suuri brändipäivä
Coca-Cola teki joulupukin asusta punaisen ja Steve Jobs teki omenasta maailman myydyimmän puhelimen. Näiden brändien arvo on miljardeja euroja. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan?
Vahva brändi on yrityksen menestyksen ydin. Sen avulla luodaan kilpailuetua ja asema markkinoilla. Brändi auttaa pysymään kuluttajien mielissä. Kaikki menestyvät yritykset Suomessa ja maailmalla investoivat brändiinsä suojauksen ja markkinoinnin avulla.
Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä kokoaa yhteen brändi-, markkinointi- ja IPR-ammattilaiset. Päivän tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta brändin suojaamisen tärkeydestä ja merkityksestä yrityksen menestyksen kivijalkana. Päivän huipennuksena palkitaan Vuoden brändi 2022.
Päivän aikana kuullaan henkilöbrändäyksestä ja miten tarinankerrontaa voi hyödyntää vastuullisuustekojen valjastamisessa. Miten brändiä rakennetaan ja hallinnoidaan sekä kuinka brändin oikeudellinen suojaus vaikuttaa brändin arvoon sekä miksi jäljittelijät menestyvät.
Tilaisuus alkaa verkostoitumislounaalla klo 11.30 – 12.30 ja päättyy cocktail-tilaisuuteen noin klo 17.15 alkaen.
Tapahtuma on suunnattu hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, konsulteille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, vaikuttajille ja vaikuttajatoimistojen edustajille, brändijohtajille ja brändivastaaville, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille sekä muille markkinoinnin parissa toimiville.
OHJELMA:
Tilaisuuden vetäjänä toimii lakimies Minna Aalto-Setälä Keskuskauppakamarista.
11.30–12.30 Lounas ja verkostoitumista
12.30 Tilaisuuden avaus
Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari
What makes copycats successful? A consumer perspective.
– Why does high similarity between a lookalike and an original brand not always lead to higher purchase intention of the lookalike?
– What types of lookalikes tend to be most successful?
– How can we measure product similarity without having to rely on (biased) self-reports?
Femke van Horen, Associate Professor of Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam
Vastuullisuuden merkitys brändin rakentamisessa
Johanna Hamro-Drotz, toimitusjohtaja, Sinituote
Elintarvikebrändi maailmanmarkkinoilla – haasteita ja ratkaisun avaimia
Sari Koivulehto-Mäkitalo, johtaja, lakiasiat ja vastuullisuus, Raisio Oyj
Vuoden brändi -finalisti esittäytyy
14.00–14.30 Tauko
Näin rakennetaan huippu-urheilun henkilöbrändi
– Toimivan henkilöbrändin menestystekijät
– Voiko riskejä hallita, kun kysymys on urheilusta?
Leo-Pekka Tähti, yrittäjä, huippu-urheilija
Brändin rakentaminen ja ohjaaminen
Arttu Salovaara, CEO, Founder, BOND
Brändin oikeudellisen suojaamisen vaikutus brändin arvoon
– Brändiä suojaavat immateriaalioikeudet
– Oikeudellinen suoja osana brändin arvoa
– Oikeudellisen suojan mittaaminen
– Brändin arvon kasvattaminen
Markku Tuominen, Partner, Roschier
Onnistunut brändin uudistaminen
Katriina Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy
Vuoden brändi -finalisti esittäytyy
16.10–16.20 Tauko
Vuoden brändi -finalisti esittäytyy
Faktoja ja tarinoita. Miten erottua kun kaikki julistautuvat vastuullisiksi.
Marco Mäkinen, VP Strategy, TBWA
Vuoden brändi -kilpailun voittajan palkitseminen ja kilpailuraadin puheenjohtajan Marina Vahtolan perustelut
Palkitsemisessa mukana toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila, Yle ja toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamari.
Cocktails noin klo 17.15 alkaen
***
Tilaisuuden järjestää
Yhteistyössä mukana:
Järjestävä organisaatio
Keskuskauppakamari