Suuri brändipäivä

Live/Online stream

Ajankohta

7.4.2022 11.30 – 18.00

Paikka

Scandic Grand Central, Helsinki / Live stream

Hinta

  • 595,00 € + alv 24 %
  • Jäsenhinta 495,00 + alv 24%
  • Livestream: 395,00 € + alv 24 %
  • Virkamieshinta: 195,00 € + alv 24%  (Julkisen sektorin toimijoille)

IPR University Center Association ry:n jäsenille tarjolla 20% alennus. Kysy alekoodi osoitteesta vainio@iprinfo.com

Ilmoittautuminen päättynyt 31.3.2022

brändipäivän kuva

Coca-Cola teki joulupukin asusta punaisen ja Steve Jobs teki omenasta maailman myydyimmän puhelimen. Näiden brändien arvo on miljardeja euroja. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan?

Vahva brändi on yrityksen menestyksen ydin. Sen avulla luodaan kilpailuetua ja asema markkinoilla. Brändi auttaa pysymään kuluttajien mielissä. Kaikki menestyvät yritykset Suomessa ja maailmalla investoivat brändiinsä suojauksen ja markkinoinnin avulla.
Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä kokoaa yhteen brändi-, markkinointi- ja IPR-ammattilaiset. Päivän tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta brändin suojaamisen tärkeydestä ja merkityksestä yrityksen menestyksen kivijalkana. Päivän huipennuksena palkitaan Vuoden brändi 2022.

Päivän aikana kuullaan henkilöbrändäyksestä ja miten tarinankerrontaa voi hyödyntää vastuullisuustekojen valjastamisessa.  Miten brändiä rakennetaan ja hallinnoidaan sekä kuinka brändin oikeudellinen suojaus vaikuttaa brändin arvoon sekä miksi jäljittelijät menestyvät.

Tilaisuus alkaa verkostoitumislounaalla klo 11.30 – 12.30 ja päättyy cocktail-tilaisuuteen noin klo 17.15 alkaen.

Tapahtuma on suunnattu hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, konsulteille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, vaikuttajille ja vaikuttajatoimistojen edustajille, brändijohtajille ja brändivastaaville, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille sekä muille markkinoinnin parissa toimiville.

OHJELMA: 

Tilaisuuden vetäjänä toimii lakimies Minna Aalto-Setälä Keskuskauppakamarista.

11.30–12.30 Lounas ja verkostoitumista

12.30 Tilaisuuden avaus
Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari

What makes copycats successful? A consumer perspective.
– Why does high similarity between a lookalike and an original brand not always lead to higher purchase intention of the lookalike?
– What types of lookalikes tend to be most successful?
– How can we measure product similarity without having to rely on (biased) self-reports?
Femke van Horen, Associate Professor of Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam

Vastuullisuuden merkitys brändin rakentamisessa
Johanna Hamro-Drotz, toimitusjohtaja, Sinituote

Elintarvikebrändi maailmanmarkkinoilla – haasteita ja ratkaisun avaimia
Sari Koivulehto-Mäkitalo, johtaja, lakiasiat ja vastuullisuus, Raisio Oyj

Vuoden brändi -finalisti esittäytyy

14.00–14.30 Tauko

Näin rakennetaan huippu-urheilun henkilöbrändi
– Toimivan henkilöbrändin menestystekijät
– Voiko riskejä hallita, kun kysymys on urheilusta?
Leo-Pekka Tähti, yrittäjä, huippu-urheilija

Brändin rakentaminen ja ohjaaminen
Arttu Salovaara, CEO, Founder, BOND

Brändin oikeudellisen suojaamisen vaikutus brändin arvoon
– Brändiä suojaavat immateriaalioikeudet
– Oikeudellinen suoja osana brändin arvoa
– Oikeudellisen suojan mittaaminen
– Brändin arvon kasvattaminen
Markku Tuominen, Partner, Roschier

Onnistunut brändin uudistaminen
Katriina Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy

Vuoden brändi -finalisti esittäytyy

16.10–16.20 Tauko

Vuoden brändi -finalisti esittäytyy

Faktoja ja tarinoita. Miten erottua kun kaikki julistautuvat vastuullisiksi.
Marco Mäkinen, VP Strategy, TBWA

Vuoden brändi -kilpailun voittajan palkitseminen ja kilpailuraadin puheenjohtajan Marina Vahtolan perustelut
Palkitsemisessa mukana toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila, Yle ja toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamari.

Cocktails noin klo 17.15 alkaen

***

Tilaisuuden järjestää
keskuskauppakamarin logo

Yhteistyössä mukana:

Yhteistyökumppanilogot

Järjestävä organisaatio

Keskuskauppakamari

Share: