Tavaramerkkien ja brändien arvon määritys ja kaupallistaminen

Trademark meets Brand - Tunnettuus, menestys, bisnes - osa 5

Ajankohta

9.4.2019 09.00 – 16.00

Paikka

Original Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki

Hinta

600,00 € + alv 24% 480,00 € + alv 24% (kannatusyhdistyksen ja MARKin jäsenille) OPISKELIJAPAIKAT TÄYNNÄ!
Ilmoittauduviimeistään 2.4.2019

Brändin ja tavaramerkkien rahallista arvoa voidaan määrittää erilaisilla mittareilla. Näin toimitaan muun muassa yrityskauppojen yhteydessä sekä lisensoitaessa tavaramerkkejä ja brändejä. Lisäksi tavaramerkkeihin ja brändeihin liittyvien riskien ja vastuiden osuutta pyritään määrittämään mahdollisimman tarkasti käyttämällä Due Diligence-analyysiä.

Koulutuksessa kuullaan case-esimerkki Tove Jansonin rakastettujen Muumi-hahmojen lisensoinnista kansainvälisesti. Muumien lisensoinnista vastaa ruotsalainen Bulls Licensing.

Koulutuksen puheenjohtajana IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren

Ohjelma:

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen

9.00 – 10.00 Brändin arvon mittaaminen

10.00 – 10.15 Kahvitauko

10.15 – 11.00 IPR-salkun arvon määrittäminen

11.00 – 12.00 Due Diligence prosessi
VP of Berggren Brands & Designs, Lakimies, EU-tavaramerkki- ja -mallioikeusasiamies Tarja Tchernych, Berggren

12.00 – 13.00 Lounas

13.00 – 14.00 Brand licensing – case Muumit (Moomin)
Licensing Director/ Head of International Licensing Gustav Melin, Bulls Licensing, Sweden

14.00 – 14.45 Omistajuuden vaihto ja siirtohinnoittelu

14.45 – 15.00 Kahvi

15.00 – 16.00 Brändinlisensoinnin case-esimerkit
Johtaja Kati Uusi-Rauva, AGMA ry

 

Koulutus on toinen osa Trademark Meets Brand – Tunnettuus, Menestys, Bisnes -koulutusohjelmaa. Tutustu koulutusohjelmaan TÄSTÄ

Järjestävä organisaatio

IPR University Center

Luennoitsijat

Lisätietoja

Peruutusehdot:

Myöhemmin kuin viikkoa ennen tulleista peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Kokonaan peruuttamattomat paikat veloitetaan kokonaisuudessaan.

Kysy lisää