Tavaramerkkien ja brändien arvon määritys ja kaupallistaminen

Trademark meets Brand - Tunnettuus, menestys, bisnes - osa 5

Ajankohta

9.4.2019 09.00 – 16.00

Paikka

Original Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki

Hinta

600,00 € + alv 24%
480,00 € + alv 24% (kannatusyhdistyksen ja MARKin jäsenille)

OPISKELIJAPAIKAT TÄYNNÄ!

Ilmoittautuminen päättynyt 2.4.2019

briefcases

Miksi brändin arvon määritys on tärkeää? Jos tämän kysymyksen esittää vaikkapa Coca Cola Companylle tai Applelle, on vastaus ilmiselvä: Heidän brändinsä on miljardien arvoinen ja se arvo on yksi yrityksen tärkeimmistä omaisuuseristä.

Brändin ja tavaramerkkien rahallista arvoa voidaan määrittää erilaisilla mittareilla. Näin toimitaan muun muassa yrityskauppojen yhteydessä sekä lisensoitaessa. Lisäksi tavaramerkkeihin ja brändeihin liittyvien riskien ja vastuiden osuutta pyritään määrittämään mahdollisimman tarkasti käyttämällä Due Diligence-analyysiä. Huippuseminaarissamme selviää, mitä tämä kaikki tarkoittaa yritystoiminnalle ja miksi se on tärkeää?

Koulutuksessa kuullaan case-esimerkki Tove Jansonin rakastettujen Muumi-hahmojen lisensoinnista kansainvälisesti. Muumien lisensoinnista vastaa ruotsalainen Bulls Licensing.

Koulutuksen puheenjohtajana Trademark Counsel, Intellectual Property Rights Taru Kallio-Nyholm, Orion Corporation

Ohjelma:

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen

9.00 – 9.05 Avaussanat
Trademark Counsel, Intellectual Property Rights Taru Kallio-Nyholm, Orion Corporation

9.05 – 10.00 IPR-salkun arvon määrittäminen
Partner Markku Tuominen, Roschier

10.00 – 10.15 Kahvitauko

10.15 – 11.00 Due Diligence prosessi
VP of Berggren Brands & Designs, Lakimies, EU-tavaramerkki- ja -mallioikeusasiamies Tarja Tchernych, Berggren

11.00 – 12.00 Brändin arvon mittaaminen
Toimitusjohtaja Jari Taipale, BrandWorxx

12.00 – 13.00 Lounas

13.00 – 14.00 Brand licensing – case Muumit (Moomin)
Licensing Director/ Head of International Licensing Gustav Melin, Bulls Licensing, Sweden

14.00 – 14.45 Omistajuuden vaihto ja siirtohinnoittelu
Tutkija Katriina Pankakoski, Vaasan yliopisto

14.45 – 15.00 Kahvitauko

15.00 – 15.55 Brändilisensointi strategisena työkaluna; Tapausesimerkkejä meiltä ja muualta
Johtaja Kati Uusi-Rauva, AGMA ry

15.55 – 16.00 Yhteenveto ja seminaarin päätös
Trademark Counsel, Intellectual Property Rights Taru Kallio-Nyholm, Orion Corporation

Järjestävä organisaatio

IPR University Center

Luennoitsijat

Lisätietoja

Peruutusehdot:

Myöhemmin kuin viikkoa ennen tulleista peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Kokonaan peruuttamattomat paikat veloitetaan kokonaisuudessaan.

Share: