Tavaramerkin ja brändin arvo – Kuinka saada paras mahdollinen tuotto?

Tavaramerkkien ja brändien kanssa työskenteleville ja niistä kiinnostuneille suunnattu seminaari

Ajankohta

26.3.2015 09.00 – 16.00

Paikka

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki, Kamppi

Hinta

495,00 € + alv 24 % IPR University Center Association ry:n ja Hankenin alumnin jäsenet voivat osallistua seminaariin jäsenhinnalla 400,00 € + alv 24 % HUOM! OPISKELJIJAPAIKAT TÄYNNÄ!

HUOM!! OPISKELIJAPAIKAT OVAT TÄYNNÄ!

Brändin ja tavaramerkin  merkitys yritystoiminnassa kasvaa jatkuvasti. Varsinkin nykyisessä taloustilanteessa olisi ehdottoman tärkeää, että niiden arvo ymmärretään ja määritetään, sillä ne ovat yrityksen suurimpia kilpailuvaltteja. Yritykset, jotka ovat uskaltaneet satsata brändeihin, niiden kehittämiseen ja suojaamiseen, menestyvät parhaiten. (Kts. lista maailman menestyneimmistä brändestä tästä)

Yksi keino tavaramerkin ja brändin arvon määritykseen on tehdä due diligence -analyysi, jonka avulla pystytään tekemään läpileikkaus brändin ja tavaramerkkien arvosta ja kartoittaa myös niihin liittyvät riskit ja vastuut yritystoiminnassa. 

Seminaarissa pureudutaan due diligence-projektiin yrityksessä.

  • Mitä se vaatii?
  • Miten se tulee toteuttaa?
  • Mitkä ovat mahdolliset riskit?

Yritysesimerkin avulla valaistaan, mitä on opittu due diligence -projektista suuren yrityskaupan yhteydessä.

Seminaari on tarkoitettu kaikille, jotka työskentelevät tavaramerkkien tai brändien parissa.

OHJELMA:

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen

9. 00 – 9.10 Koulutuksen avaus

9.10 – 9.45  Aineettoman omaisuuden merkitys yrityksen arvonmäärityksessä
Partner Mikko Manner, Roschier asianajotoimisto

9.45 – 11.15  Tavaramerkki ja brändi due diligence  – Mistä syntyy tavaramerkin ja brändin arvo?
– IFRS 3
– ISO-standardi
Toimitusjohtaja Jari Taipale, BrandWorxx Oy

11.15 – 12.00 Due diligence- projektin käynnistäminen yrityksessä (due diligence checklist)
Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier Brands

12.00 – 13.00 Lounas

13.00 – 14.00 Tavaramerkki- ja brändiportfolion analyysi due diligence -projektissa
Manager Esko Saura, PwC

14.00 – 14.15 Kahvitauko

14.15 – 15.15 Miten välttää riskit due diligence- projektissa?
– omistajuussuhteet
– sopimukset
– lisensioidut tavaramerkit
Senior associate Marianne Hollands, Asianajotoimisto Borenius

15.15 – 16.00 Yritysesimerkki: Lessons learned – Case TM & Brändi due diligence-prosessissa
Tavaramerkkiasiantuntija Taru Kallio-Nyholm, IPR University Center

HUOM!! OPISKELIJAPAIKAT OVAT TÄYNNÄ!

Järjestävä organisaatio

IPR University Center

Lisätietoja

Seminaariin tulee ilmoittautua sunnuntaihin 22.3.2015 mennessä yllä olevan linkin kautta.

Automaattinen ilmoittautumisvahvistus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun ilmoittautuminen on vastaanotettu. Lomakkeella voi ilmoittaa yhden osallistujan kerrallaan.

Myöhemmin kuin viikko ennen koulutusta tulleista peruutuksista veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osanottaja ilmoittamatta jättää varaamansa paikan käyttämättä, veloitamme koko seminaarin hinnan. HUOM. PERUUTUSEHDOT KOSKEVAT MYÖS OPISKELIJAPAIKKOJA!

Share: