Tavaramerkin ja brändin arvo – Kuinka saada paras mahdollinen tuotto?
HUOM!! OPISKELIJAPAIKAT OVAT TÄYNNÄ!
Brändin ja tavaramerkin merkitys yritystoiminnassa kasvaa jatkuvasti. Varsinkin nykyisessä taloustilanteessa olisi ehdottoman tärkeää, että niiden arvo ymmärretään ja määritetään, sillä ne ovat yrityksen suurimpia kilpailuvaltteja. Yritykset, jotka ovat uskaltaneet satsata brändeihin, niiden kehittämiseen ja suojaamiseen, menestyvät parhaiten. (Kts. lista maailman menestyneimmistä brändestä tästä)
Yksi keino tavaramerkin ja brändin arvon määritykseen on tehdä due diligence -analyysi, jonka avulla pystytään tekemään läpileikkaus brändin ja tavaramerkkien arvosta ja kartoittaa myös niihin liittyvät riskit ja vastuut yritystoiminnassa.
Seminaarissa pureudutaan due diligence-projektiin yrityksessä.
- Mitä se vaatii?
- Miten se tulee toteuttaa?
- Mitkä ovat mahdolliset riskit?
Yritysesimerkin avulla valaistaan, mitä on opittu due diligence -projektista suuren yrityskaupan yhteydessä.
Seminaari on tarkoitettu kaikille, jotka työskentelevät tavaramerkkien tai brändien parissa.
OHJELMA:
8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamiainen
9. 00 – 9.10 Koulutuksen avaus
9.10 – 9.45 Aineettoman omaisuuden merkitys yrityksen arvonmäärityksessä
Partner Mikko Manner, Roschier asianajotoimisto
9.45 – 11.15 Tavaramerkki ja brändi due diligence – Mistä syntyy tavaramerkin ja brändin arvo?
– IFRS 3
– ISO-standardi
Toimitusjohtaja Jari Taipale, BrandWorxx Oy
11.15 – 12.00 Due diligence- projektin käynnistäminen yrityksessä (due diligence checklist)
Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier Brands
12.00 – 13.00 Lounas
13.00 – 14.00 Tavaramerkki- ja brändiportfolion analyysi due diligence -projektissa
Manager Esko Saura, PwC
14.00 – 14.15 Kahvitauko
14.15 – 15.15 Miten välttää riskit due diligence- projektissa?
– omistajuussuhteet
– sopimukset
– lisensioidut tavaramerkit
Senior associate Marianne Hollands, Asianajotoimisto Borenius
15.15 – 16.00 Yritysesimerkki: Lessons learned – Case TM & Brändi due diligence-prosessissa
Tavaramerkkiasiantuntija Taru Kallio-Nyholm, IPR University Center
HUOM!! OPISKELIJAPAIKAT OVAT TÄYNNÄ!
Järjestävä organisaatio
IPR University Center