Vastuullisen markkinoinnin iltapäivä
Kestävä liiketoiminta edellyttää vastuullista markkinointiosaamista. Hyvän tavan noudattaminen markkinoinnissa on yhteiskuntavastuun näkökulmasta tärkeää. Tiedätkö, missä kulkevat hyvän tavan rajat mainonnassa? Kuinka voit puuttua tilanteeseen, jossa kilpailijasi hyödyntää mainettasi ja tunnettuuttasi?
Vastuullisuusbrändäys on yksi aikamme vahvoja ilmiöitä. Ovatko pelisäännöt ammattimaistuneen bloggaamisen ja vloggaamisen suhteen selkeät? Uudistuvassa verkkotunnusmaailmassa verkkotunnus on olennainen osa yrityksen markkinointia. Miten tietoyhteiskuntakaari muuttaa verkkotunnusmaailmaa?
Keskuskauppakamarin vastuullisen markkinoinnin iltapäivässä otat haltuusi mainonnan vastuullisuuden kannalta ajantasaisimmat ja kimuranteimmat kysymykset. Kuulet samalla vastuullisen markkinoinnin uusimmista trendeistä ja opit, mikä on OBA sekä kuinka hyödyntää kiinnostavia advertoriaaleja ja vlogeja mainonnassa.
1) Opit, miten pidät huolen oikeuksistasi uudistuvassa verkkotunnusmaailmassa.
2) Voitko puuttua tilanteeseen, jossa kilpailijasi hyödyntää mainettasi ja tunnettuuttasi?
3) Kuulet, missä kulkee hyvän tavan rajat mainonnassa.
Tiedätkö, missä kulkee hyvän tavan rajat mainonnassa?
Ota haltuusi vastuullisen markkinoinnin mahtava tietopaketti. Samalla olet ajan hermolla, kun opit, mitä ovat OBA, vlogi ja advertoriaali.
Verkkotunnus on olennainen osa yrityksen markkinointia. Miten tietoyhteiskuntakaari muuttaa verkkotunnusmaailmaa?
Tule kuulemaan markkinoinnin vastuullisuuden kannalta ajankohtaisimmat kysymykset, kuten voitko puuttua tilanteeseen, kun kilpailijasi hyödyntää yrityksesi mainetta ja tunnettuutta.
Tiivis iltapäivä antaa mahdollisuuden oppia paljon uutta lyhyessä ajassa.
OHJELMA
Puheenjohtajana asianajaja Sakari Salonen, Asianajotoimisto Castrén Snellman
11.30 – 12.30 Lounas
12.30 – 12.45 Avauspuheenvuoro: Vastuullisuus, vain pelkkää sanahelinää?
Partner Sirpa Juutinen, PwC
12.45 – 13.45 Minä teen työt, kaveri korjaa potin? Toisen yrityksen maineen ja tunnettavuuden hyväksikäyttö käytännössä
Markkinaoikeustuomari Petri Rinkinen, Markkinaoikeus
Kommenttipuheenvuoro:
Tohtorikoulutettava Kari-Pekka Syrjä, Helsingin Yliopisto
13.45 – 14.00 Kieli keskellä suuta lehden mainosliitteissä
Senior Legal Counsel Pia Kumpulainen, Sanoma Media Finland Oy
14.00 – 14.20 Aika käy vähiin, sillä uudistukset ovat oven takana! Pidä huoli oikeuksistasi uudistuvassa verkkotunnusmaailmassa.
Lakimies Sanna Sahlman, Viestintävirasto
14.20 – 14.40 Verkkotunnusko sopimatonta menettelyä elinkeinotoiminnassa?
Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier Brands
14.40 – 15.10 Kahvitauko
15.10 – 15.40 Onko mainonnan edistettävä tasa-arvoa ja pelastettaa koko maailma? Joko tunnet Mr. OBA:n?
Pääsihteeri, markkinointioikeudelliset asiat, Paula Paloranta, Keskuskauppakamari
15.40 – 16.30 Paneelikeskustelu: Bloggaaminen ja vloggaaminen ammattimaistuu – ovatko pelisäännöt selvät?
Bloggaaja, toimitusjohtaja Laura Hakanen, Blogirinki Media Oy
Lakimies Katri Väänänen, Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Viestintäpäällikkö Riitta Jantunen, Unilever
Järjestävä organisaatio
Keskuskauppakamari, IPR University Center, Asianajotoimisto Castrén Snellman, Viestintävirasto, PvC, MTV, Mark, Elintarviketeollisuusliitto, ICC Finland, Markkinointiviestinnän toimistojen liitto, iab finland