Vastuullisen markkinoinnin iltapäivä

Yhteistyöseminaari, pääjärjestäjänä Keskuskauppakamari

Ajankohta

18.3.2015 11.30 – 16.30

Paikka

Vanha ylioppilastalo, Musiikkisali, Mannerheimintie 3, 00100 Helsinki

Hinta

500,00 € + alv 24 %, jäsenhinta 350,00 € + alv 24 %

Kestävä liiketoiminta edellyttää vastuullista markkinointiosaamista. Hyvän tavan noudattaminen markkinoinnissa on yhteiskuntavastuun näkökulmasta tärkeää. Tiedätkö, missä kulkevat hyvän tavan rajat mainonnassa? Kuinka voit puuttua tilanteeseen, jossa kilpailijasi hyödyntää mainettasi ja tunnettuuttasi?

Vastuullisuusbrändäys on yksi aikamme vahvoja ilmiöitä. Ovatko pelisäännöt ammattimaistuneen bloggaamisen ja vloggaamisen suhteen selkeät? Uudistuvassa verkkotunnusmaailmassa verkkotunnus on olennainen osa yrityksen markkinointia. Miten tietoyhteiskuntakaari muuttaa verkkotunnusmaailmaa?

Keskuskauppakamarin vastuullisen markkinoinnin iltapäivässä otat haltuusi mainonnan vastuullisuuden kannalta ajantasaisimmat ja kimuranteimmat kysymykset. Kuulet samalla vastuullisen markkinoinnin uusimmista trendeistä ja opit, mikä on OBA sekä kuinka hyödyntää kiinnostavia advertoriaaleja ja vlogeja mainonnassa.

1) Opit, miten pidät huolen oikeuksistasi uudistuvassa verkkotunnusmaailmassa.

2) Voitko puuttua tilanteeseen, jossa kilpailijasi hyödyntää mainettasi ja tunnettuuttasi?

3) Kuulet, missä kulkee hyvän tavan rajat mainonnassa.

Tiedätkö, missä kulkee hyvän tavan rajat mainonnassa?

Ota haltuusi vastuullisen markkinoinnin mahtava tietopaketti. Samalla olet ajan hermolla, kun opit, mitä ovat OBA, vlogi ja advertoriaali.

Verkkotunnus on olennainen osa yrityksen markkinointia. Miten tietoyhteiskuntakaari muuttaa verkkotunnusmaailmaa?

Tule kuulemaan markkinoinnin vastuullisuuden kannalta ajankohtaisimmat kysymykset, kuten voitko puuttua tilanteeseen, kun kilpailijasi hyödyntää yrityksesi mainetta ja tunnettuutta.
Tiivis iltapäivä antaa mahdollisuuden oppia paljon uutta lyhyessä ajassa.

OHJELMA

Puheenjohtajana asianajaja Sakari Salonen, Asianajotoimisto Castrén Snellman

 11.30 – 12.30 Lounas

12.30 – 12.45 Avauspuheenvuoro: Vastuullisuus, vain pelkkää sanahelinää?
Partner Sirpa Juutinen, PwC

12.45 – 13.45 Minä teen työt, kaveri korjaa potin? Toisen yrityksen maineen ja tunnettavuuden hyväksikäyttö käytännössä
Markkinaoikeustuomari Petri Rinkinen, Markkinaoikeus
Kommenttipuheenvuoro:
Tohtorikoulutettava Kari-Pekka Syrjä, Helsingin Yliopisto

13.45 – 14.00 Kieli keskellä suuta lehden mainosliitteissä
Senior Legal Counsel Pia Kumpulainen, Sanoma Media Finland Oy

14.00 – 14.20 Aika käy vähiin, sillä uudistukset ovat oven takana! Pidä huoli oikeuksistasi uudistuvassa verkkotunnusmaailmassa.
Lakimies Sanna Sahlman, Viestintävirasto

14.20 – 14.40 Verkkotunnusko sopimatonta menettelyä elinkeinotoiminnassa?
Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier Brands

14.40 – 15.10 Kahvitauko

15.10 – 15.40 Onko mainonnan edistettävä tasa-arvoa ja pelastettaa koko maailma? Joko tunnet Mr. OBA:n?
Pääsihteeri, markkinointioikeudelliset asiat, Paula Paloranta, Keskuskauppakamari

15.40 – 16.30 Paneelikeskustelu: Bloggaaminen ja vloggaaminen ammattimaistuu – ovatko pelisäännöt selvät?
Bloggaaja, toimitusjohtaja Laura Hakanen, Blogirinki Media Oy
Lakimies Katri Väänänen, Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Viestintäpäällikkö Riitta Jantunen, Unilever

Järjestävä organisaatio

Keskuskauppakamari, IPR University Center, Asianajotoimisto Castrén Snellman, Viestintävirasto, PvC, MTV, Mark, Elintarviketeollisuusliitto, ICC Finland, Markkinointiviestinnän toimistojen liitto, iab finland

Share: