IPR-tarinan alku
Kun bisnestä luodaan tai sen kasvua halutaan vauhdittaa, ovat aineettomat oikeudet keskeisessä asemassa. Ovatko yrityksen tuotteet ja palvelut suojattu oikein? Miten se tapahtuu? Miten erottaudutaan kilpailijoista? Mitä tarkoitetaan aineettomalla omaisuudella ja kuinka sitä luodaan?
IPR-tarinan alku –päivässä alan huippuosaajat kertovat, mitä ovat aineettomat oikeudet ja aineeton omaisuus. Saat vastauksen, miksi tuotteiden ja palveluiden suojaus aineettomia oikeuksia hyödyntäen on tehtävä huolella ja miten se liittyy brändin luomiseen. Saat myös esimerkkejä todellisista bränditarinoista ja onnistumisista!
Seminaarin puheenjohtajana toimii IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
Ohjelma:
Ilmoittautuminen ja aamiainen
9.00 – 9.15 Alkusanat
IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
9.15 – 10.30 Mitä ovat aineettomat oikeudet ja aineeton omaisuus?
EU-tavaramerkki- ja -mallioikeusasiamies, Patenttiasiamies Akseli von Koch, Asianajotoimisto Heinonen & Co Oy
10.30 – 10.45 Kahvi
10.45 – 11.45 Johdatus tavaramerkkien maailmaan – mitä pitää ottaa huomioon tavaramerkkien suojausta suunniteltaessa?
- nimen valinta
- domain
- logo
11.45 – 12.45 Lounas
12.45 – 13.45 Case Valio: Yrityksen aineeton omaisuus
Senior Vice President, Brands and Identity Hanna Hiekkamies, Valio
13.45 – 14.30 Tavaramerkkien suojaus ja luokitus – rekisteröinnin alkeet
Brand protection counsel Kaisu Korpua, Roschier
14.30 – 15.00 Kahvitauko
15.00 – 15.45 Brändäyksen ensi askeleet
IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
15.45 – 16.00 Keskustelu ja yhteenveto
____________
Seminaari on ensimmäinen osa IPR University Centerin järjestämästä viisiosaisesta
Trademark Meets Brand – Tunnettuus, Menestys, Bisnes -koulutussarjasta.
Koulutuksen muut osat:
Synergiaa suojauksesta
11.12.2018 klo 9.00 – 16.00
Tavaramerkit ja brändit osana bisnesstrategiaa
15.1.2019 klo 9.00 – 16.00
Tavaramerkkien ja brändien käyttö markkinoinnissa
5.3.2019 klo 9.00 – 16.00
Tavaramerkkien ja brändien arvon määritys ja kaupallistaminen
9.4.2019 klo 9.00 – 16.00
___________
Aiheeseen liittyviä artikkeleita:
Yrittäjä, mikä on nimesi arvo?
(Simo Kovalainen, DNA, Kauppalehden blogi)
Rekisteröidyt tavaramerkit syntyivät – 10 vanhinta
(Matti Kuokkanen, IPRinfo 1/2013)
Hyvä brändi kestää aikaa
(Soile Manninen, IPRinfo 1/2013)
Näin tuotemerkki brändätään onnistuneesti
(Berggren, 18.9.2018)
______________
Koulutuskokonaisuus on suunniteltu yhteistyössä IPR-talo Berggrenin IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholmin kanssa. Hänellä on vuosien kokemus yritysmaailmasta ja bisnesstrategioiden luomisesta tavaramerkkejä ja brändejä hyödyntäen.
Järjestävä organisaatio
IPR University Center