Synergiaa suojauksesta
Mikä tekee juuri sinun organisaatiostasi ainutlaatuisen? Miten pidät ainutlaatuisuuden vain itselläsi?
Suojaamalla!
Suojausmuotoja on erilaisia. Design suojataan mallioikeudella, kirjalliset tuotokset ja kuvat tekijänoikeudella. Keksintöihin haetaan patenttia ja tuotteille, logoille, nimelle ja jopa äänelle tavaramerkkiä.
Missä vaiheessa yrityksen elinkaarta tuotteet ja palvelut tulee suojata? Miten saadaan muodostettua synergiaa eri suojamuotoja hyväksikäyttäen? Seminaarissa alan huippuasiantuntijat asianajo- ja asiamiestoimistoista kertovat, kuinka suojausstrategia luodaan ilman turhia lisäkustannuksia niin, että saadaan aikaan paras mahdollinen tuotto ja kilpailuetu. Lisäksi kuullaan yritysesimerkki aiheesta.
Seminaarin puheenjohtajana toimii IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
Ohjelma:
9.00 – 9.30 Suojamuotojen valinta tuotteille ja palveluille
IPR-lakimies/EU-tavaramerkkiasiamies Arttu Ahava, Berggren
9.30 – 10.45 Kansainvälistyminen – Uudet tuulet ulkomailla?
- Kiina
Partner, EU-tavaramerkki ja -designasiamies, Head of Asian market Jani Kaulo, Kolster Oy - USA, EU, Venäjä
Osakas, asianajaja, tavaramerkkiasiamies Hanna-Maija Elo, Properta Asianajotoimisto Oy
10.45 – 11.00 tauko
11.00 – 12.00 Yritysesimerkki suojauksen synergiasta – case Outotec
Director, Brand and Global Marketing Communications Network Lilli Nykänen, Outotec
12.00 – 13.00 Lounas
13.00 – 13.45 Uudenlaiset toimintamallit: Palvelumuotoilu, legal design, äänibrändäys…
Managing Partner Antti Innanen, Dottir
13.45 – 14.15 Verkkotunnukset brändityössä
Asianajaja, osakas Tuukka Airaksinen, Asianajotoimisto Heinonen & Co Oy
14.15 – 14.45 Tauko
14.45 – 15.45 Tavaramerkkien riskien hallinta
Associate Partner Joose Kilpimaa, Kolster Oy
15.45 – 16.00 Keskustelua ja yhteenveto
Koulutus on toinen osa Trademark Meets Brand – Tunnettuus, Menestys, Bisnes -koulutusohjelmaa. Tutustu koulutusohjelmaan TÄSTÄ
Järjestävä organisaatio
IPR University Center