Tavaramerkit ja brändit osana bisnesstrategiaa
Kun yritys suojaa omaisuuttaan aineettomia oikeuksia hyödyntäen, muodostuu hallinnoitavaksi IPR-portfolio.
Koulutuksessa tavaramerkki- ja brändityön asiantuntijat kertovat, mitä hallintatoimenpiteitä tulee tehdä tavaramerkki- ja brändiportfolion kanssa, jotta se saadaan mahdollisimman kustannustehokkaaksi. Miten selvitetään ja taklataan mahdolliset haasteet ja uhat? Miten voidaan puolustaa aineetonta omaisuutta tehokkaasti, jos väärinkäyttöjä tapahtuu?
Koulutus sopii kaikille, jotka työssään ovat tekemisissä yrityksen brändien ja tavaramerkkien kanssa, markkinoinnin osaajille, yritysjohtajille sekä IPR-alalla työskenteleville.
Seminaarin puheenjohtajana toimii IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
8.30 – 9.00 ilmoittautuminen ja aamiainen
9.00 – 10.00 Kustannustehokas tavaramerkki- ja brändistrategia
IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
10.00 – 10.45 Brändi- ja tavaramerkkiportfolion puolustaminen
Partner Markku Tuominen, Roschier
10.45 – 11.00 Tauko
11.00 – 12.00 Tavaramerkkisalkun hallinnoiminen erilaisissa yrityksissä
- Case Fiskars
Director, IPR Teija Kopio, Fiskars Group - Case Kemira
Director, IP Management Virpi Tognetty, Kemira
12.00 – 13.00 Lounas
13.00 – 14.00 Luotettava brändi – Avain kansainväliseen menestykseen
Partner, Chairman of the Board Marina Vahtola, Chain Invest Oy
14.00 – 14.15 kahvitauko
14.15 – 15.00 Brändisalkun kehittäminen osana bisnesstrategiaa – Case Telia
Brand Director Erna Rusi, Telia Finland
15.00 – 16.00 Audio Branding ja yrityksen ääni-identiteetin vahvistaminen IPR:illä.
Lakimies, EU-tavaramerkkiasiamies Irene Hallikainen, Berggren
Koulutus on toinen osa Trademark Meets Brand – Tunnettuus, Menestys, Bisnes -koulutusohjelmaa. Tutustu koulutusohjelmaan TÄSTÄ
Koulutus on toteutettu yhteistyössä IPR-talo Berggrenin kanssa.
Järjestävä organisaatio
IPR University Center