Tavaramerkkien ja brändien käyttö markkinoinnissa
Tavaramerkkien ja brändien on tarkoitus näkyä, kuulua, tuntua ja nykyään jopa tuoksua. Miten yritys voi taata oman tuotteensa oikeanlaisen näkyvyyden? Mitä haasteita markkinoinnille luo sosiaalinen media? Miten estää muita ratsastamasta sinun brändisi maineella? Miten markkinoit tuotettasi loukkaamatta muiden oikeuksia? Millainen yrityksesi markkinointistrategian tulee olla, jotta yhteistyö tavaramerkki- ja bränditiimin kanssa toimii saumattomasti
Aineettomien oikeuksien ja markkinointialan huippuosaajat kertovat, kuinka välttää markkinoinnin sudenkuopat globaalissa, nopeatahtisessa ja alati muuttuvassa digitaalisessa maailmassa.
Yritysesimerkkinä Case Fazer. Pääsemme kuulemaan, kuinka perinteisessä suomalaisessa yhtiössä markkinointitiimi toimii yhdessä lakipuolen osaajien kanssa ja kuinka he yhteistyössä rakentavat Fazerille entistä vahvempaa brändikuvaa.
Koulutuksen puheenjohtajana toimii IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren
OHJELMA
8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 – 10.00 Oikeanlainen näkyvyys
- Sosiaalinen media
- Mainonta
- Markkinointi
- Sponsorointi
- Tuotesijoittelu
- Blogit
Asianajaja, Partner Sakari Salonen, Asianajotoimisto Castrén & Snellman
10.00 – 10.15 tauko
10.15 – 11.00 Sopimaton menettely elinkeinotoiminnassa
Lakimies, EU-tavaramerkkiasiamies Marianne Hollands, Berggren
11.00 – 12.00 Vertaileva markkinointi ja norkkiminen
Asianajaja, Senior Associate Sarita Schröder, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy
12.00 – 13.00 Lounas
13.00 – 14.15 Markkinoinnin ja tavaramerkki- sekä brändityön yhdistäminen yrityksessä – Case Fazer
Lakimies Suvi-Tuulia Raami, Fazer Group
Makeisten viestintäjohtaja Liisa Eerola, Fazer Group
14.15 – 14.45 Iltapäiväkahvit
14.45 – 15.45 Bloggarin valta ja vastuu
Juoma-asiantuntija, lehtori, bloggari, kirjailija Anikó Lehtinen, Laurea ammattikorkeakoulu
15.45 – 16.00 Yhteenveto ja keskustelua
Koulutus on neljäs osa Trademark Meets Brand – Tunnettuus, Menestys, Bisnes -koulutusohjelmaa.
Tutustu koulutusohjelmaan TÄSTÄ
Järjestävä organisaatio
IPR University Center