Tavaramerkkien ja brändien käyttö markkinoinnissa

Trademark meets Brand - Tunnettuus, menestys, bisnes - osa 4

Ajankohta

5.3.2019 09.00 – 16.00

Paikka

Original Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki

Hinta

600,00 € + alv 24%
480,00 € + alv 24% (kannatusyhdistyksen ja MARKin jäsenille)

OPISKELIJAPAIKAT TÄYNNÄ!

Ilmoittautuminen päättynyt 1.3.2019

Tavaramerkkien ja brändien on tarkoitus näkyä, kuulua, tuntua ja nykyään jopa tuoksua. Miten yritys voi taata oman tuotteensa oikeanlaisen näkyvyyden? Mitä haasteita markkinoinnille luo sosiaalinen media?  Miten estää muita ratsastamasta sinun brändisi maineella? Miten markkinoit tuotettasi loukkaamatta muiden oikeuksia? Millainen yrityksesi markkinointistrategian tulee olla, jotta yhteistyö tavaramerkki- ja bränditiimin kanssa toimii saumattomasti

Aineettomien oikeuksien ja markkinointialan huippuosaajat kertovat, kuinka välttää markkinoinnin sudenkuopat globaalissa, nopeatahtisessa ja alati muuttuvassa digitaalisessa maailmassa.

Yritysesimerkkinä Case Fazer. Pääsemme kuulemaan, kuinka perinteisessä suomalaisessa yhtiössä markkinointitiimi toimii yhdessä lakipuolen osaajien kanssa ja kuinka he yhteistyössä rakentavat Fazerille entistä vahvempaa brändikuvaa.

Koulutuksen puheenjohtajana toimii IPR Business Manager Taru Kallio-Nyholm, Berggren

OHJELMA

8.30 – 9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 – 10.00 Oikeanlainen näkyvyys

  • Sosiaalinen media
  • Mainonta
  • Markkinointi
  • Sponsorointi
  • Tuotesijoittelu
  • Blogit

Asianajaja, Partner Sakari Salonen, Asianajotoimisto Castrén & Snellman

10.00 – 10.15 tauko

10.15 – 11.00 Sopimaton menettely elinkeinotoiminnassa
Lakimies, EU-tavaramerkkiasiamies Marianne Hollands, Berggren

11.00 – 12.00 Vertaileva markkinointi ja norkkiminen
Asianajaja, Senior Associate Sarita Schröder, Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy

12.00 – 13.00 Lounas

13.00 – 14.15 Markkinoinnin ja tavaramerkki- sekä brändityön yhdistäminen yrityksessä – Case Fazer
Lakimies Suvi-Tuulia Raami, Fazer Group
Makeisten viestintäjohtaja Liisa Eerola, Fazer Group

14.15 – 14.45 Iltapäiväkahvit

14.45 – 15.45 Bloggarin valta ja vastuu
Juoma-asiantuntija, lehtori, bloggari, kirjailija Anikó Lehtinen, Laurea ammattikorkeakoulu

15.45 – 16.00 Yhteenveto ja keskustelua

Koulutus on neljäs osa Trademark Meets Brand – Tunnettuus, Menestys, Bisnes -koulutusohjelmaa.

Tutustu koulutusohjelmaan TÄSTÄ

Järjestävä organisaatio

IPR University Center

Luennoitsijat

Lisätietoja

Peruutusehdot:

Myöhemmin kuin viikkoa ennen tulleet peruutukset: veloitamme 50 % seminaarin hinnasta

Kokonaan peruuttamatta jääneet paikat veloiteaan kokonaisuudessaan.

Share: